ج. ارد ۳ام, ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تولید محتوا چیست؟ Content marketing

  

بازاریابی محتوایی:

 

 

امروزه، استراتژی های بازاریابی برون سازمانی (درواقع هرآنچیزی که مخاطبان کسب وکار شمارا خارج از کسب وکار درگیر میکند) چنان معنای جدیدی به خود یافته که بیشترین میزان تبدیل مخاطب به مشتری (نرخ تبدیل) را نسبت به گذشته دارا میباشد.

امروزه، محتوای شما نیاز دارند که به عرض مخاطبان برسند، البته با استفاده از مسیری که مخاطب متوجه حظور شما نشود و همه چیز طبیعی به نظر میرسد.

معمول ترین روش برای انجام این کار تولید یک روایت یا داستان برای محتوای شماست. با  انجام صحیح این کار محتوای شما معتبرتر و جذابتر و قطعا متناسب با خواسته ها و نیازهای مخاطبان شما خواهد بود.

 

حال میخواهید بدانین چطور تولید محتوا و یا بازاریابی محتوایی را تعریف میکنیم؟

بازارایابی محتوایی فرآیندی است که دربردارنده مجموعه امور ی از قبیل : برنامه ریزی، ایجاد عملیات، توزیع ، به استراک گذاری و در نهایت تالیف محتوا میباشد که در جهت عرضه شدن به مخاطب هدف شما فعالیت میکند. این فرآیند متیواند عواملی چون آگاهی از برند، فروش، دستزسی ها، تعاملات و میزان وفاداری مشتریان را افزایش دهد.

 

چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

بازاریابی محتوایی به کسب وکار شما در اموری که در ادامه ذکر میشود کمک های بسزابی میکند.

 

·        چشم انداز و راهنمایی های محصولات و خدماتی که کسب وکار ارائه میدهد را مورد آموزش قرار میدهد.

·        میزان قابل توجهی از مخاطبانی که با کسب وکار شما برخورد میکنند را به مشتری و یا پول تبدیل میکند!

·        ارتباطی را بین مشتری و کسب و کار ایجاد میکند که منجر به وفاداری میشود

·        به مخاطب شما نشان میدهد که چطور محصول ارائه شده توسط شما مشکلات آنها را حل میکند و کارایی دارد.

·        اجتماع پیرامون تجارت شمارا شلوغ نشان میدهد و یا به عبارتی دیگر تصویری متراکم پیرامون کسب وکار شمارا به مخاطب عرضه میکند.

 

بگذارید نگاهی مختصر به انواع بازاریابی محتوایی بکنیم:

انواع مختلفی از بازاریابی محتوایی وجود دارد که میتوامید در استراتژی های تجاری خود بگنجانید.

بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی و دیجیتال

با بیش از 3.6 میلیارد کاربر فعال در فضای رسانه های اجتماعی در جهان این توانایی درک را به شما میدهد که متوجه شوید چرا بسیاری از کسب وکار ها در این حیطه بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری میکنند. ( به طور مثال با به اشتراک گذاری و یا تولید مطالب مربوط به کسب وکارتان و خدماتی که عرضه میکنید  در بستر هایی چون اینستاگرام، لینکداین ، پینترست و یا تلگرام یا واتس اپ دسترسی راحت تری به مخاطب و در نتیجه مشتریان خود خواهید داشت. البته مخاطبانی از جنس مشتری! راه های متعددی در انجام این کار وجود دارد. مطالب ، محتوای خود را همچون عکس، ویدیو، ویدیوها ی پخش زنده و یا داستان هایی که راوی محصولات و خدمات شما هستند را در بستر هایی که محبوبیت بیشتری در جامعه هدف شما دارند را تولید کرده و در همه بستر های شناسایی شده، به اشتراک میگذارید.

 

 

بازاریابی محتوای اینفوگرافیک:

اینفوگرافی ها مطالب(محتوا)، اطلاعات و داده ها را در قالب و فرمی گرافیکی و قابل فهم تر به نمایش میگذارد. اینفوگرافی ها با ترکیبی از عبارات ساده و قابل هضم برای مغز انسان و یا ترکیبی از ویدیو و یا عباراتی کوتاه و مختصر راهی بسیار عالی برای ایجاد ارتباطی موثر را برقرار میکنند. اگر میخواهید یک موضوع آموزشی و یا پیچیده را قابل فهم برای اکثریت و یا مخاطبان قرار دهید اینفوگرافی ها در بازاریابی شما بسیار عملکرد خوبی خواهند داشت.

(اینفوگرافی رایگان برای دانلود)

 

بازاریابی محتوایی از طریق بلاگ نویسی

وبلاگ ها یکی دیگر از گونه های قدرتمند در زمینه تولید محتوا هستند. و از لحاظ خلاقیت و هدف گذاری ار انعطاف بالایی برخوردارند. شما میتوانید با ایجاد یک وبلاگ، محصولات خود را با ایجاد مطالبی در راستای هدف تجارتتان، پیوند گذاری و با استفاده از دکمه های ورودی به رسانه های اجتماعی تجارتتان را تبلیغ کنید. (محتوا کاملا شخصی خواهد بود و در جهت کسب امتیاز سئو کمک بسزایی خواهد کرد.

چگونه یک وبلاگ موفق راه اندازی کنید؟ با بستو همراه باشید

 

تولید محتوای ویدیویی (بازاریابی محتوایی ویدیویی)

بر طبق تحقیقاتی به عمل آمده بروی مشتریان یک کسب وکار، بیش از 50% از آنها گفته اند که خواهان دیدن ویدیو از برند و در نتیجه محصولاتی هستند که پیش از خریداری بدان نیاز دارند. در نتیجه تولید محتوای ویدیویی بیش از دیگر راه ها، مخاطب بیشتری را به مشتری پتانسیل دار تبدیل میکند، بازگست سرمایه را سرعت میبخشد، و به ساخت ارتباطی عمیق با مخاطبان جامعه هدف می انجامد. شما میتوانید ویدیوی تولید شده درباب محصول یا خدمات خود را در ابتدای تبلیغ و یا صفحات فرود و یا دیگر وبلاگ های تولید شده توسط خودتان به اشتراک گذارید.

(تولید محتوای ویدیویی را با ما انجام دهید)

 

بازاریابی محتوایی از طریق آهنگ یا پادکست ها

در یک نظر سنجی در سال 2018،  37% از افراد پاسخ دهنده گفته اند که در هر ماه حداقل یک پادکست گوش میدهند. به همین علت بسیاری از کسب وکارها یا پادکسب خود را میسازند و یا با پرداخت هزینه ای به پادکست های محبوب میان مخاطبان هدف خود تصمیم به ایجاد ارتباط از طریق گوش و رساندن خبر کسب وکاری خود راجع به محصولات یا خدمات تجارتشان میکنند.

 

پادکست ها در انتخاب موضوع یا تاپیک بسیار انعطاف پذیر هستند. و به علاوه، در تعداد قسمت ها و برنامه و میزان (حجم تلیغات ) دست تجارتتان را باز میگذارد. (البته هر پادکست نرخ مشخص به خود را دارد)

یک نکته خفن: تا کنون توجه کرده اید که بسیاری از مهمانان برنامه های رادیویی که ما گاهی اوقات از رادیو میشنویم راجع به موضوع خاصی صحبت میکنند که ما ناخود آگاه مجذوب سخن های آنان شده و مارا مجاب به توجه بیشتر به سخنانشان میکنند؟ گاهی اوقات میهمانان برنماه های رادیویی با گرفتن وقت قبلی مهمان برنامه شده و بدون پرداختن هزینه ای فقط خیلی نامحصوص شروع به تبلیغ یک برند خاص و یا خیلی سوسکی تر شروع به ایجاد یک تکه کلام خاص میکنند که در نهایت منجر به تبلیغ آن جمله خاص یا کلمه مجذوب کننده میشود که نام همان محصول یا خدماتیست که شما نام نهاده اید و مشتریان دچار آگاهی بیشتری از برند شما میشوند. این است بازاریابی محتوایی شیک و جامعه پسند!

 

چگونه یک پاد کست راه اندازی کنیم؟ با بستو همراه باشید.

 

 

 

حال، بیاید نگاهی به برخی از مثال های بازاریابی که با بازاریابی تولید محتوایی همراه هستند بکنیم.

 

مثال هایی از بازاریابی محتوایی

مثال های زیر مجموعه ای کامل از امور مربوط به تولید محتوای بازاریابی هستند که به درک بیشتر شما از بازاریابی محتوایی کمک میکنند. و خواهید دانست چگونه بدون یک تولیدکننده، خود یک سازنده محتوا در فضای پرهجمه دیجیتال باشید.

 

www.bastu.ir

 

 

https://www.ariyainstrument.com/en/

 

One thought on “بازاریابی محتوایی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *