ج. مهر ۲ام, ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

4 نشانه یک کارمند ناراضی

 

اکثر اعضای تیم ها دوستار انجام کار درست و خوب در محیط کارشان هستند و مایلند همواره کار درست را انجام بدهند. احساس موفقیت را همواره تجربه کنند و از شغل خود راضی باشند. البته کمتر کسی پیدا میشود که چنین نباشد.

 اما، گاهی اوقات هم پیش می آید که مجبور شوید با کارمندانی از جنس سنگ که همواره ناراضی از شرایط و کارشان هستند سر و کله بزنید. نشانه های یک کارمند ناراضی

 و البته شاید بدلیل مشکلاتی که شما از آنها بی خبرید تغییراتی در امور منابع انسانی سازمان یا کسب وکار شما رخ داده که از آن بیخبرید و تاثیر و فشار آن مستقیما بروی کارمندان شماست.  پس باید همواره از وضعیت سازمان و کارمندان خود با خبر باشید.نشانه یک کارمند ناراضی

 

 

بیشتر نارضایتی ها به دلایل مختلفی رخ میدهند و فقط شما خواهید بود که باید آنها را یکی یکی تشخیص داده و با ایجاد بستر های انگیزشی از پس آنها بر بیایید. پیش از اتخاذ برنامه های انگیزشی شما نیاز خواهید داشت که نشانه های یک کارمند ناراضی را بدانید تا بتوانید به درستی  نارضایتی آنها را به کمال برسانید. نشانه های یک کارمند ناراضی

 

 

کاهش بهره وری

 

اگرچه اندازه گیری افت بهره وری کمی پیچیده و سخت به نظر بیاید، اما اغلب تشخیص آن به پیچیدگی محاسبات آن نیست. هنگامی که بهره وری یک کارمند هم از نظر کمی و هم کیفی شروع به کاهش میکند، رسیدگی به آن در اسرع وقت امری حیاتی است. سپس با اتکا به تئوری های انگیزشی و اتخاذ مشوق های گوناگون شرایط کارمند را بهبود بخشیده و بهره وری را افزایش میدهید.نشانه یک کارمند ناراضی

 

 

مرخصی های متعدد افزایشی با بهانه مریضی

 

افزایش تعدد مرخصی ها با ارائه بهانه مریضی یک چراغ قرمز و زنگ خطری برای شما و امور منابع انسانی سازمان شماست. این به این دلیل است که اگر فردی کار خود را دوست داشته باشد بعید است که از زیر کارها تفره برود و دائم قصد بر غیبت داشته باشد. 

به همین دلیل میزان غیبت فرد اگر حالتی دائمی به خود گرفته باشد بستگی به نوع شرایط و شناختی که شما از کارمند دارید خواهد داشت. 

 

به طور مثال یکی از رایچ ترین اتفاقات در طول کارکرد یک فرد هنگامیست که غیبت ها به طور ناگهانی شکلی دائمی به خود میگیرد و میتواند جنبه های روانشناختی داشته باشد و با “توسعه فرهنگ کوچینگ” قابل حل است 

 اما در برخی اوقات از روی بی میلی به کار خواهد بود و بعید است راه حلی فوری مانند کوچینگ به داد شما برسد میبایست در این موارد با حساسیت بیشتری به قضیه نگاه کنید و راه کار های متفاوت تری اتخاذ کنید.

 

البته در همه موارد کوچینگ راه حل ابتدایی خواهد بود که میتواند با ایجد خود آگاهی، پیشرفت فردی در کارمند را شکل دهد  و باعث افزایش بهره وری شود.نشانه یک کارمند ناراضی

 

 

رفتار و نگرش های بد

 

تغییر رفتار های یک کارمندی که در گذشته سخت کوش و انگیزه مند بوده است به یک انسان بد با رفتارهایی بد و زننده نشانگر آن است که یک جای کار میلنگد!

 

 اگر واکنش های آنها فقط در مقابل کارفرما  است قطعا مسئله ریشه ای مدیریتی دارد و میتواند قابل حل با برطرف کردن نیاز های پایه ای کارمند باشد اما اگر کارمند نگرشی بد در مقابل همه اهداف سازمان و نه فقط با مدیریت بلکه با همه همکاران داشته باشد کار کمی سخت تر خواهد بود.نشانه یک کارمند ناراضی

 

 

شکایات دیگر کارمندان

 

در نهایت اگر رفتار کارمند شما نارضایتی را نشان نمیدهد و یا شما قادر به متوجه شدن شرایطی که در حال وقوع است نباشید. قطعا از طریق همکاران شخص خواهید فهمید که کارمند شما دچار نارضایتی، کم انگیزگی شده است. پس هرچه سریعتر مشکل را حل کنید!نشانه یک کارمند ناراضی

 

نشانه های یک کارمند ناراضی

 

چطور به کارمندان ناراضی کمک کنیم؟

 

با آنها صحبت نکنید! فقط گوش دهید. کارمند ناراضی شما به احتمال بسیار زیاد مشکلاتی انباشته شده طی مدت ها و شاید ماه ها داشته باشد که کارمند ممکن است بخواهد همگی را به یاد آورده و عنوان کند. فراموش نکنید که شما از کار کارمندتان راضی هستید. و فقط بخاطر عملکرد ضعیف ایشان برای مدتی کوتاه ایشان را بازخواست میکنید. هرگز تند نروید جرا که کارمند شما در گذشته به شما سود های بسیار رسانده است. 

پس تکیه بدهید و خوب به شکایات، نارضایتی ها و … گوش کنید . حتی نکات و مشکلات  را یادداشت کنید و هنگامی که نوبتتان برای صحبت رسید از نکات یادداشت شده استفاده کنید تا یادتان نرود و همه مطالب را در بر بگیرد.

 امید واهی به ایشان ندهید. اگر نمیتوانید کمک کنید با آنها صادق باشید  و به آنها بگویید که نمیتوانید خواسته های آنها را برآورده سازید.نشانه یک کارمند ناراضی

 

 

 

و در آخر…

 برای جلوگیری از  نارضایتی ها به طور کل، با کارمندانتان همواره ارتباطی نزدیک و دوستانه برقرار کنید و به آنها بگویید که اگر کاری درست پیش روند به چه شکل آنها را پاس داشته و چطور قدر آنها را میدانید. 

از اینکه عملکرد آنها به چه اندازه بر کار همکارانشان و در مجموع بر سیستم و عملکرد سازمان تاثیر میگذارد دائما حرف بزنید.

نشانه های یک کارمند ناراضی

 

کار اصلی یک مدیر نه فقط پیشبرد اهداف یک سازمان بلکه اتخاذ مهارت های مدیریتی در رفع معضلات، مشکلات و خطرات احتمالی درون سازمانی مابین کارکنان است که یک مدیر قابل باید این فنون و مهارت ها را دارا باشد.

http://bastu.ir

نشانه های یک کارمند ناراضی

 

 برداشت شده از:

Bastu.ir

https://www.localwise.com/a/1008-21-effective-ways-to-keep-employees-happy-and-productive

توسعه فرهنگ کوچینگ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *