ج. مهر ۲ام, ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 12 دقیقه

روش های مطرح سازی ایده های خلاق...

 

دستیابی به ایده هایی نوآورانه و خلاق کار سختی است. البته مطرح کردن ایده خلاق خود به دیگران و قانع نمودن آن افراد برای ثابت نمودن کارآمد بودن ایده شما کاری بس سخت تر خواهد بود. ارئه ایده و مطرح سازی آن برای افرادی که توانایی برخورد و بهتر بگویم توانایی سرمایه گذاری بر آن را دارا میباشند را پیچ کردن ایده و یا مطرح سازی ایده میگویند. البته ناگفته نماند که این اصطلاح در زبان فارسی میتواند به عنوان “ایده پردازی” نیز مطرح شود. اما به دلیل کژتابی از استفاده ایده پردازی خودداری نموده و مسئله را همانطور که در زبان فارسی ترجمه میشود: “مطرح سازی” ایده نام گذاری میکنیم.

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

 ایده های نرم افزاری، استراتژی های اجرایی و یا ایده هایی برای تغییرات در فرآیند های سازمانی ، ایده هایی برای بهبود فرآیند های تولید در یک کارخانه، ارتقا محصول و یا توسعه محصولات یا خدمات، همه و همه نیازمند مطرح سازی و برنامه ریزی برای آن ایده  پیش از معرفی به افراد قدرتمند هستند.

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

چگونه ایده های خلاق خود را مطرح کنیم؟

نکته:

 

فراموش نشود که ایده شما هرچقدر هم خاص و ناب، نیازمند برنامه ریزی دقیق با جزئیات پیش از مطرح سازی آن می باشد.

 

در حالی که صنایع  با یکدیگر متفاوت هستند، مهارت های ایده پردازی و روش های ارائه آنها در همه صنایع و کسب وکار ها یکسان است. چگونه ایده های خلاق خود را مطرح کنیم؟

 

در این نوشته قصد داریم شما را با روش های مطرح سازی ایده آشنا کنیم. و خواهید دید چگونه میتوانید بدون داشتن مدرک تحصیلی مرتبط ، ایده خود را به آسانی و با در نظر گیری قوانین کپی رایت برای دیگر افراد مطرح سازید. میتواند در جهت اعمال در کسب وکار شخصی خود شما باشد و یا در جهت جذب سرمایه و دریافت بودجه برای پیشبرد آن.

 

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

طبیعت ایده ها:

 

ایده ها، تغییرات را طلب میکنند.

 حتی اگر ایده شما بدون چونه وچرا ، بهترین باشد، قصد دارد که تغییراتی را در راه هایی که افراد کارهایشان را انجام میدهند ایجاد کند.  و از آنجاییکه بسیاری از افراد تغییر را دوست ندارند و آن را همواره پس میزنند، کیفیت ایده ای که به ذهنتان رسیده است همواره مورد انتقاد و بحث قرار میگیرد. پس مطرح سازی یک ایده، کاری بس سخت تر از اجرا و پیاده سازی آن است. چرا که باید تلاش کنید که ایده شما بس متقاعد کننده حتی برای افرادی باشد که تغییرات را دوست ندارند! چگونه ایده های خلاق خود را مطرح کنیم؟

 

 

همانطور که گفته شد، برخی افراد تغییر را دوست ندارند، پس هرآنچه در توانشان هست را نیز میگذارند تا ساختار زندگیشان بر مبنای آن استوار باشد. “تغییر خوب نیست!” “گناه دارد” .به طور حتم اینگونه افراد را در محل های کارمان، خانه و خانواده دیده ایم که همواره در حال رد کردن عقاید و نظرات دیگران هستند! در واقع بخش بزرگی از عقب افتادگی جوامع همین امر “تغییر را نطلبیدن” است. چگونه ایده های خلاق خود را مطرح کنیم؟

 

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

پس…

 

پس هنگامی که ایده شما در ارتباط با این نوع افراد قرار میگیرد، شما و ایده نابتان در معرض آسیب قرار میگیرد. پیش از آنکه میخواهید ایده خود را با فردی در میان بگذارید از اینکه فرد مورد نظر خواهان تغییر است یا خیر اطمینان حاصل کنید. 

 ویا حداقل فردی باشد که با ارتباط با آن مسائلی که پیشتر به آنها توجه نکرده اید به ذهنتان خطور کند و تا جای ممکن فردی با دانش نه بیشتر و نه کمتر بلکه مساوی با شما باشد. و فرهنگ تبادل اطلاعات و مشورت کردن را داشته باشد! چگونه ایده های خلاق خود را مطرح کنیم؟

 

 

بهشت های زمینی…

 

سازمان های سالم تغییرات را بسیار آسان تر از دیگر سازمان های بی هدف و شیطانی در مجموعه خود اعمال میکنند. سازمان های هوشمند در بیشتر موارد سازمان هایی هستند که بر مبنای تغییر در حال حیات هستند و همواره تغییر را طلب میکنند. چگونه ایده های خلاق خود را مطرح کنیم؟

 

رهبران موفق…

 

رهبران(راهبرهای) چنین بهشت های زمینی، فقط کارمندان خود را برای تغییرات مثبت تشویق نمیکنند، بلکه از همه کارکنان خود و افراد زیرمجموعه (حتی مشتریان) میخواهند که برای ایجاد تغییر پیشتاز باشند و آستین همت را بالا بزنند. این برنامه، نیازمند کار بیشتر و نیازمند بلوغ بیشتر مدیران میباشد تا محیط هایی موفق بازند. 

اما چه هنگام این خواسته ها به وقوع میپیوندند؟ در واقع مطرح سازی ایده ها در هر زمانی قابل اجراست. میتواند در صبح هنگام هنگامی که دو کارمند در اتوبوس در راه شرکت هستند باشد و یا در سالن های غذاخوری یا اجتماعات شرکت ها و ادارات. چگونه ایده های خلاق خود را مطرح کنیم؟

 

اما از آنجاییکه بیشتر ما در چنین محیط هایی کار نمیکنیم و ممکن است روزانه تعداد زیادی از ایده ها را در ذهن خود به صورت فردی بپرورانیم، پس آماده سازی روش های ارائه و یا مطرح کردن ایده های خلاق، بر دوش خودمان خواهد بود و این ما هستیم که باید مسیر درست تبدیل کردن ایده به یک اتفاق عملی را رقم بزنیم.

 

 

 

 

مرحله 0: ساخت و تعریف ایده خلاق

 

اشتباهی مرسوم که در بین طراحان ایده از گذشته همواره وجود داشته و هست،  این است که ایده را قبل از آماده شدن و جمع بندی ارائه کنید. هنگامی که بیشتر افراد به ایده هایی دسته اول و نو دست میابند ، غرورشان آنها را فریفته و سریعا اقدام به انجام کار هایی احمقانه دست میزنند. 

مانند گفتن ایده خلاقشان به افراد دیگر در حین برخورد و بدون هیچ مقدمه ای میباشد. هیجانی که اعتماد به نفسی که ایده به آنها القا کرده است چنان زیاد است که پاک فراموش میکنند که برای هر ایده ناب هزاران ایده ناب تر در آنها نهفته است.

 

 ایده های خوب فقط ایده هایی ناب نیستند بلکه هنگامی بهترین خواهند شد که به خوبی مورد تفکر قرار گیرند و درستی انجام شوند. اینکه بگویند میتوانیم یخچالی را بسازیم که مانند پلنگ صورتی در جیب عقب همه جا شود و یا بگویند فیلمی را بسازیم که در حین دیدن آن ابعاد مختلف زمانی مانند سینما های سه بعدی یا 4 بعدی به خوبی حس شوند.

 همه این ایده ها ایده هایی خلاق هستند اما باید کمی نگریست و به ابعاد منطقی ایده نیز فکر کرد. این گونه ایده ها را تخیل چنان محو خود میکند که از اتفاق فاصله میگیرند و چیزی جز یک تفکر خیالی نخواهند بود.

 

در واقع آنها ایده هایی خوب هستند اما تا زمانی که منطقی برای چگونگی آنها وجود نداشته باشد.

بنابراین تا وقتی که مفاهیم و قسمت هایی که باورشان سخت است  به اندازه کافی شفافیت پیدا نکنند ایده در مراحل اولیه خواهد بود و در همان ابتدا میتوانند با پرسش 2 یا 3 نفر به کلی ایده ای مردود به حساب بیایند.

 همیشه به یاد داشته باشید که حرکت از یک ایده جالب اما مبهم، به سوی یک امری معین و قابل اجرا، سخت ترین قسمت اختراع یا نوآوری میباشد.

 

به مخترع برق و لامپ توجه کنید. بسیاری میگویند ادیسون حیله گرانه اختراع تسلا را دزدید. اما هیچکس نمیگوید که چطور تسلا نتوانسته بود جنبه تجاری لامپ و برق را ببیند. در حالی که تمام سختی راه از پس ایده تا عرضه آن برای عموم مسیری بود که ادیسون طی کرده بود. و عملی شدن استفاده همگانی از برق را ادیسون رقم زد.

 

گاهی اوقات یک تفکر، ارزش ایده پردازی را ندارد تا زمانی که بتوانید به برخی از سوالات عملی در مورد آن پاسخ دهید.  از جمله: این که ایده من چه مشکلاتی را حل میکند؟ چه مدارکی وجود دارد تا ثابت کند که چه مشکلی واقعیست و نیاز به حل شدن دارد؟! قسمت های سخت عملی سازی ایده کجاست و با چه منطقی قابل حل میباشند؟ 

آیا ایجاد یک نمونه اولیه برای هزم بهتر ایده برای افرادی که قصد مطرح کردن ایده به آنها را دارید کار آسانی است؟ و چگونه قابل تولید میشود؟ چرا خود را مسئول ساخت آن ایده و ارائه آن میدانید؟ آیا ایده ای که در سر دارم دردی از جوامع را دوا میکند؟

 

این ها همه سوالاتی است که باید به آنها فکر کنید و بدانید که افرادی که در جلسه مطرح سازی که شما دعوت کرده اید حضور دارند و به علت اینکه خود آن افراد، افرادی به نیت خیر و ذهن هایی آماده برای تایید یا رد کردن ایده شما هستند. پس آمادگی سوال و همچنین پاسخ به حتی ایده هایی که برایشان میتواند جدید باشد را دارا میباشند…. خود را حسابی آماده کنید.

 

 

مرحله 1: دامنه (میزان بزرگی و تاثیرگذاری) ایده  خلاق  چیست؟

 

هرچه ایده بزرگتر باشد، مطرح سازی امری سخت تر و پیچیده تر به نظر میرسد. ایده های بزرگ نیاز ها به تغییر بیشتری از جانب افرادی دارند  و همه چیز برای همه کس مساوی است و این به آن معناست که مطرح سازی باید به اندازه مطلوبی و به همان نسبت بزرگی ایده دقیق باشد. 

و یا رویکردی جسورانه و شجاعانه را پیش بگیرید.  متقاعد نمودن یک مدیر اجرایی یک کسب و کار برای آغاز یک پروژه چند هزار میلیاردی بسیار سخت تر از غرض گرفتن خودکار بقل دستی یا دوستتان خواهد بود!

در ادامه راه های چگونگی ارزیابی ایده ها از بزرگ به کوچک آورده شده است. چرا که همواره باید خود را برای سخت ترین ها آماده کنید!

1.     قابلیت هایی جدید یا پیشرفت یک محصولی که موجود است/ وبسایت و یا یک شرکت

2.     یک عصر جدید با محصولات موجود/ وبسایت/ شرکت

3.     یک پروژه جدید اما کوچک و آسان

4.     یک پروژه جدید اما بزرگ و وسیع برای اقدام

5.     یک تغییر سازمانی/ جهت دهی/ ایده ای فلسفی/ برای تغییر در سازمانی که موجودیت داشته و دارد

6.     یک سازمان جدید

7.     یک ملت جدید/ یک سرزمین و سیاره ای جدید/ کمی پیچیده است. چرا که برای مطرح سازی نیاز به مثالی که خود آن را حل کرده اید دارید. (اما دور از ذهن نیست) تلاش کنید به آن میرسید

هنگامی که وسعت ایده خود(دامنه) ایده تان را شناسایی کردید . تحقیقاتی بروی مطرح سازی دیگر ایده هایی که دامنه ای مشابه با ایده شما دارند بکنید. فراموش نکنید که همواره افرادی پیش از شما بوده اند که دامنه ایده های آنها مشابه شما  بوده است. پس از هرگونه تحقیق اعم از تحقیقات اولیه و ثانویه و بخصوص مشاهدات و پرس و جو دست نکشید.

ار اینکه آن افراد پیش از شما درمورد ایده شما چه فکر کرده اند و با چه دامنه ای از ایده ها مقابله کرده اند تحقیق کنید.

 

مرحله 2: چراغ سبز نشان دادن به ایده شما در دستان کیست؟

 

لیستی از افرادی که قرار است شنوندگان ایده شما باشند تهیه کنید. میتواند رئیس شما، یک شرکت دیگر، یک بانک، و یا یک ناشر باشد.  

این لیست را بر اساس این معیار که:  چه کسی قدرت لازم برای اجرای آن ایده را دارد؟ تهیه کنید.


چه کسی قدرت لازم برای اجرای ایده خلاق شما را دارد؟

 

به ادامه ماجرا توجه کنید: از بهترین حالات شروع میکنیم…

·        قدرت در دست شماست.

·        یک همکار در شرکت شما ، قدرت را دارد.

·        رئیس شما قدرت را دارد.

·        فردی با درجات بالاتر از شما دارای قدرت لازم است.

·        فردی که شما در سازمانی دیگر میشناسید.

·        فردی که شما نمیشناسید و به آن دسترسی ندارید. مانند برخی سلبریتی ها و یا مدیران ارشد سازمان های بزرگ

·        شما هیچ نظری از اینکه چه کسی قدرت را دارا میباشد، متاسفانه ندارید!

اگر نظری ندارید. لیستی از افرادی که میتوانند شرایط بالا را ، حالا هر کدام را برای شما فراهم کند تهیه کنید. اینبار لیستی از افرادی که بتوانایی اتصال شما به قدرت ها را دارا میباشند. این خود میتواند ماه ها و یا سال ها طول بکشد. برای همین گفتیم که ایده خود را مانند افراد هیجان زده جار نزنید و تا وقت ارائه دندان بر جگر گذارید!

 

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

 

مرحله 3: با چشم انداز آنها شروع کنید!

 

مسیر منتخب خود برای مطرح سازی ایده را کنار بگذارید. و تصور کنید که با شخصی که قرار است ایده را برای آن مطرح کنید در حال قدم زدن و تبادل نظرات و اطلاعات هستید.

 

آنها درباره جهان چگونه فکر میکنند؟

آنها احتمالا به چه چیزهایی علاقمندند؟

روزهای معمولی آنها چگونه سپری میشود؟

 

همه جواب ها را در روش مطرح سازی ایده خود بست دهید!  مطرح سازی شما هرچقدر به ایده آل آنها نزدیکتر باشد ایده شما در چشم انداز آنها  بهتر جا میوفتد و بهتر میتواند نیاز های آنها را برطرف کند.

 

و در نتیجه احتمال موفقیت شما بیشتر است.

 

این به معنای آن نیست که ایده شما نظر یک نفر را جلب کند و یا یک نفر آن را دوست داشته باشد. این به این معناست که شما باید از چگونگی تفاوت دیدگاه ها با دیدگاه خودتان آگاه باشید. و ایده های خود را برای درک و فهم هرچه بیشتر بهبود ببخشید. و چگونه بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

مرحله 4: ساختار مطرح سازی ایده خلاق

 

همیشه 3 سطح زمانبندی را برای تحقق ایده خود برنامه ریزی کنید.( 5 ثانیه/ 30 ثانیه/5  دقیقه)

سطح یک به عنوان گام آسانسوری نیز شناخته میشود. در واقع مختصر ترین فرم جمله بندی از ایده شماست. تفکر خود را پالایش، تصفیه و اصلاح کنید. تا زمانی که بتوانید در یک جمله کوتاه چیزی هوشمندانه و جالب بگویید.  مانند ” به نظر بنده… این روش :معضل فیلتر سیگار را به سرعت برق و باد برطرف میکند”

 

هرگز خود را در انتخاب جمله گیج نکنید و اجازه ندهید که باور کنید که جمله شما آنقدر شگفت انگیز و پیچیده است که توضیح آن در یک جمله غیر ممکن به نظر بیاید.

 

اگر میتوانید یک چشم انداز کافی از کاری که در حال انجام آن هستید داشته باشید به سادگی خواهید توانست به هر زبانی که استفاده میکنید تسلط کافی را داشته باشید. و مدتی را در آن سپری کنید و در نهایت 5 ثانیه ای فوق العاده برای مطرح سازی ایده خلاق خود سپری کنید.

فراموش نشود که ایده شما مانند تنظیمات هدف باید اسمارت باشد

 

به 5 ثانیه ای های زیر توجه کنید:

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

کاوش در دی ان ای ” بنده در حال تحقیق بر چگونگی بازسازی سلول های انسانی هستم”

اختراح لامپ های روشنایی ” راهیست برای ایجاد روشنایی از انرژی برق”

یک رومان طراحی کنید: مثلا، “این داستان کنکاشیست بر شناخت عصر جدید در 50 سال آینده”

 

 

سطوح 30 ثانیه ای و 5 دقیقه ای مابعد از سطح اولیه، به صورت طبیعی رشد میکنند . در 30 ثانیه به اندازه کافی وقت خواهید داشت تا بگویید چگونه میخواهید به چیزی که در 5 ثانیه ابتدایی گفتید عمل کنید و راه دستیابی به آن را فراهم سازید. و یا 2 تا 3 مورد از موارد شگفت انگیز ایده خود را ارائه دهید.  

در این مرحله به خوبی خواهید توانست ذهن شنوندگان را با ایده خلاق خود آشنا سازید تا تصویری از ایده شما در حین مطرح سازی ایده در ذهن خود بپرورانند.

 

اگر فردی را میشناسید که چشم اندازی مشابه با شما را دارد و همچنین از مهارت های زبانی و ارائه presentation  بهره مند است استفاده کنید. البته اگر قرار است که ایده خود را با دیگران تقسیم کنید و به عنوان یک تیم کوچک همکاری کنید.

 

مرحله 5: مطرح سازی (ارائه ) را تست کنید.

 

هرچه بیشتر ایده را در ذهن خود نگه دارید. شما مصعد تر در مقابل غرورتان خواهید شد. از دفتر محل کار خود خارج شوید، و افراد باهوش را بیابید و به آنها بگویید که خود را به جای افرادی که قرار است در جلسه مطرح سازی ایده شرکت کنند جا بزنند.  سپس جلسه را برای آنها شروع کنید و ایده خلاقتان را با روش 5 /30/5 مطرح کنید.

هرگز آن بازخورد هایی که در نظر دارید را نخواهید شنید. اما خواهید دید چگونه در مطرح سازی ایده خود در جلسه آزمایشی تستی در مقابل دوستتان چطور تیز و “مانند چاقو بورنده” خواهید بود.  اگر اینکه ایده شما دزدیده شود حراس دارید. آن را برای یک عضو خانواده یا دوستی صمیمی اجرا کنید.

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

در نهایت پس از آزمایش تستی،  لیستی از سوال هایی که به ذهن شما و دوستتان میرسد تهیه کنید و خود را برای پاسخ دهی به آنها آماده کنید. گاهی اوقات خواهید دید که هرچند سوالاتی که به ذهنتان آمده از شما پرسیده نمیشوند. آن هنگام موقعیست که میتوانید دامنه و وسعت شناختتان از ایده ای که دارید را به رخ ( افرادی که در جلسه واقعی حضور دارند مانند سرمایه گذاران و یا رئسا و …) بکشید. 

فراموش نکنید که باید از هرگونه فخر فروشی های احتمالی جلوگیری کنید. (البته بستگی به میزان غرور ساخته شده از ایده فوق العاده و خلاقتان دارد)

 

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

مرحله 6: تحویل ایده خلاق

 

فکر نمکنیم، موارد زیادی از چگونگی مطرح سازی ایده وجود داشته باشد. اگر به خوبی خود را آماده کرده و ایده ای ناب را پرورش داده باشید که از صمیم قلب به آن و تاثیرات آن بر جامعه هدف خود باور داشته باشید و به خوبی اظطراب موجود و طبیعی خود را مدیریت کنید بیشتر کاری که باید انجام شده باشد را انجام داده اید!

خونسردی خود را حفظ کنید، روراست باشید و فقط بر حول محور ایده خودتان حرکت کنید. دقیقا مانند سخنرانی هایی که میخواهید برای یک جمعیت بزرگ انجام دهید، هنگامی که آن را انجام میدهید با انجام آن راحت تر  و حس آسوده تری خواهید داشت. 

 در واقع هیچ منطقی بر عملی بودن ایده پردازی شما وجود ندارد. نه فقط ایده و نه فقط روشی منطقی بر راهکار های مطرح سازی آن.

تنها افرادی میتوانند با ترفندها و سحر و جادو ایده خود را مطرح کنند که در واقع هیچ زحمتی بر شناخت شنوندگان خود نکشیده اند و به خوبی حالات آنها را بررسی نکرده اند. و یا افرادی از ترفندهای حقه آمیز استفاده میکنند که هیچ ایده ای بر چگونگی ایده خلاقانه خود ندارند. و در اکثر مواقع به دلیل استفاده از روانگردان ها و مواد مخدر ، متوهامنه بر ساخت ایده ای خیالی زمان خود را هدر میدهند! آرزو بر جوانان عیب نیست…

 

این بخش ” تحویل” کاملا بر عهده شماست. و فقط شما میدانید که چطور از پس مراحل قبل برآمده اید. پس خواهید دانست که واکنش های مثبت بر ایده شما چگونه است.

ممکن است از شما سوال  شود” چقدر پول برای این ایده لازم است؟”

آیا پلن و یا پروپوزال ایده خود را همراه دارید؟

هزینه های را برآورد کرده اید؟

عجب ایده نابیست… بیشتر بگویید.

در واقع در این مرحله شمایید که میتوانید تعداد طبقاتی که آسانسور خلاق شما طی کرده است را افزایش داده و زمان بیشتری برای ابراز نظرات و ایده هایتان بگذارید… فقط از جملات کوتاه استفاده کنید تا سردرگم نشوید و به خوبی آماده پاسخ به سوالات باشید.

 چگونه ایده خود را مطرح کنیم

 

مرحله7 : اگر جلسه مطرح سازی شکست بخورد چه میکنید…

هنگامی که چیز ها خوب پیش نروند، کار شما شناخت دلیلیست که باعث شد شما شکست بخورید. ایده شما هرچقدر هم ناب و خلاق. همانطور که پیشتر در ابتدا گفتیم مسئله مهم نحوه ارائه و مطرح سازی ایده است. با کدام نکات آنها موافقت و با کدامیک مخالفت کردند؟

اگر فردی دیگر در جلسه بود نظرات آنها را بپرسید . ببینید نظر آنها در مورد ایده شما و مخصوصا روش و رویکرد شما برای ابراز نظرتان چیست. مختصر بگوییم، از روش های بهتری برای بار دوم استفاده کنید. مطمئنا هنگامی شکست خورده اید که این مطلب را نخوانده بودید! شاید تمرین نکرده و یا آمادگی لازم برای انجام آن را نداشته اید. 

به طور حتم ایده شما همچنان، همانطور که باور دارید خاص است پس مسابقه را واگذار نکنید. آزمایش خدا همواره بر سر انسان ها بوده و تلاش بر آن است تا با شکست درس هایی را به ما بیاموزد.

 

در نا امیدی بسی امید است.

 

اگر از شرایط افراد شنونده راضی نبوده اید و یا احساس دشمنی از سوی آنان میکنید. نگران نباشید همواره افراد دیگری با  توانایی های مشابه در سازمان های دیگر بنا بر ساختار های سازمانی آنها از بالا به پایین وجود دارد. و شما خواهید توانست در صورت آمادگی هرچه سریعتر ایده ناب و خلاق خود را برای دیگران مطرح سازید.

 

 

فراموش نشود که خداوند خالق انسان ها و ایده های درون آنهاست. فقط این ما هستیم که آن ها را دست یافتنی یا دست نیافتنی میکنیم.

 

مرحله 8: خودتان دست بکار شوید…

 

در هر صنعتی شما میتوانید افرادی را بیابید که توسط سازمان هایشان پس زده شده و این خود آنها بوده اند که خارج از سیستم های سازمانی مشغول به فعالیت بر ایده ها و راهبرد های خود شده اند. منابع خود را ساخته و از تمامی پتانسیل خود استفاده کرده تا ایده خود را به بار نشینند. گاهی اوقات همان شکستی که متحمل شدند، همان، عامل موفقیت آنها شد و مسیر پیشرفت را برای آنها هموار کرد.

هرگز نمیگوییم که فرد گرایانه به سوی پیشبرد اهدافتان و مطرح سازی ایده ها ی خود برای خودتان باشید، خیر. تیمی را برای خود دست و پا کنید. و سعی کنید آن رهبری باشید که همواره دوست داشتید، که داشته باشید. (سیمون سینک)

 

چگونه ایده خود را مطرح کنیم

تفاوت اختراع با نوآوری را در همین وبسایت مطالعه کنید….

 

منابع:

متن برگرفته از نسخه انگلیسی وبسایت:

https://scottberkun.com/essays/38-how-to-pitch-an-idea/

برگردان توسط تیم ترجمه مشاوره مدیریت

www.bastu.ir 

دیگر منابع علمی :

Q&A from my pitching workshop

Business plans that winPitching Hollywood – There are many books on developing business plans and pitching screenplays. I’ve yet to make any exceptional finds here, but these are decent places to start.

 

Changing Minds – Howard Gardner provides a science based framework for how an individual changes the minds of others. More about general science and psychology than a practical guide.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *